Vlaky na vysokorychlostních tratích v České republice by měly jezdit podle norem francouzského TGV. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) koupí na základě memoranda francouzské technické předpisy pro vysokorychlostní tratě....
Zkušenosti s výstavbou první vysokorychlostní tratě na území České republiky by umožnily českým firmám katapultovat se mezi dodavatele obdobných tratí i v zahraničí. Mají proto čtyři roky na to, aby získaly potřebné reference.
V kancelářích Správy železniční dopravní cesty vzniká poprvé tým, který má zastřešit přípravu rychlovlaků v Česku. Navzdory větší aktivitě se ale Česko první vysokorychlostní tratě nedočká dříve než za patnáct let.
Cestování vlakem mezi Prahou a Drážďany za 52 minut. Tak by měl v roce 2035 vypadat jeden z konkrétních výsledků projektu, jehož zahajovací konference se konala 22. června v Ústí nad Labem za účasti partnerů z Česka a Saska.
První vysokorychlostní tratě z Prahy-Běchovic do Poříčan a z Přerova do Ostravy se mají začít stavět v roce 2025, nádraží se letos opravují za miliardu korun. Taková témata projednával ministr dopravy Vladimír Kremlík s vedením...
Dnes začíná veletrh Rail Business Days, na kterém Správa železnic vystavuje jeden unikát. Je jím vysokorychlostní souprava vlaku TGV, který má podpořit výstavbu VRT v České republice. Spolu s vlakem přijeli i manažeři ze...
Českou republiku opět navštívil ve dnech 23. a 24. října profesor Andrew McNaughton, který je strategickým poradcem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) pro naplnění vládou schváleného programu rozvoje rychlých železničních...
Hospodářská komora, která se vloni ujala iniciativy v podpoře programu vysokorychlostní železnice v České republice, oceňuje, že SŽDC zahájila přípravu územně technické studie prověřující možnost napojení Letiště Václava...
Česko se pokusí přesvědčit Evropskou unii, že vysokorychlostní tratě stihne postavit do roku 2030. Propašovat co největší počet budoucích rychlotratí do takzvané páteřní sítě Ten-T má naprosto prozaický důvod a tím jsou...
Ministerstvo dopravy plánuje na budoucí vysokorychlostní tratě pustit i nákladní dopravu. Ta by mohla kapacitu těchto tras vyplňovat v době, kdy po ní nepojedou vysokorychlostní vlaky pro cestující.
Výstavba pokračování městského okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol má začít v roce 2023. Pražský magistrátní odbor městského investora (OSI) již podepsal smlouvu s administrátory soutěží, v nichž bude město hledat projektanty....
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zadala zpracování Studie proveditelnosti vysokorychlostní trati Praha – Brno – Břeclav uzavřením smlouvy s vítěznou společností SUDOP Praha. Práce na studii poběží 29 měsíců a...
Do České republiky zavítala chlouba francouzských železnic, vysokorychlostní vlak TGV. Dnes už vyřazená souprava, která před 41 lety překonala světový rychlostní rekord, slouží k propagaci budování vysokorychlostních tratí...
Česko by se rádo zařadilo do klubu vyspělých zemí a přišlo s vlastními tratěmi pro rychlovlaky. Vláda premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) poprvé projednala a schválila plán, jak na to. Jakkoli má řadu otazníků, vládní...