Samořídící auta by neměla být vpuštěna do provozu dříve, než bude opravdu jisté, že jsou bezpečná. Podle listu Financial Times to prohlásil šéf Volva Hakan Samuelsson.
Kvůli menším tolerancím a většímu podílu lidské práce při výrobě jsou Volva vyrobená v Číně lepší než ta vyrobená v Evropě, říká senior viceprezident designu Volva Robin Page. Rozdíly však prý nejsou velké.
Samořízená auta by se na silnicích mohla být za pět let, prohlásil podle agentury AP generální ředitel automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne. O tom, že technologie samořízení je blíže, než si myslel, jej prý...
Šéf Volva Håkan Samuelsson se nechal v týdnu slyšet, že švédská automobilka nejspíše skončí s dieslovými motory a přejde na elektrický pohon. Důvodem jsou stále přísnější uhlíkové emisní normy a zároveň chystané...
Manažeři autoprůmyslu čekají nástup elektromobility. Jako nejbližší trend sice předpovídají auta na lithiové baterie, dlouhý život ale této vlně nepřisuzují. Kvůli vysokým nárokům na infrastrukturu podle nich nakonec zvítězí...
Z auta se stane komodita a automobilky vyrábějící obyčejná auta se budou muset odlišit od zbytku produkce, nebo zaniknou, varuje Andy Palmer. Je podle něj nutný takový obchodní model, který se zaměří na touhu motoristů vlastnit...
Auta čínské výroby se dosud v Evropě neprosadila. Od roku 2019 se ale začnou vyrábět v belgické továrně automobilky Volvo. Značka Lynk & Co zaměřená na mladé řidiče totiž využívá její technologie.
SUV budou mít při masovém přechodu na elektrický pohon problém kvůli horší aerodynamice, takže se od nich automobilky budou odklánět, myslí si Vincent Cobée, šéf Citroënu. Varuje také před omezováním mobility lidí ve snaze...
Přechod Volva na elektromobilitu nebude uspěchaný, modely se spalovacími motory ještě projdou faceliftem. XC90 a EX90 se budou nějakou dobu prodávat bok po boku.
Snaha vylepšit současné baterie a vyvinout lepší je urputná. Do značné míry proto, že trh roste raketovým tempem. Výzkum má výsledky, i tak ovšem málokterá baterie umí vše, co bychom od ní chtěli.
Dokud nepřijde nějaká nová, prakticky použitelná technologie akumulátorů, budou výrobci i zákazníci stále řešit jednu a tu samou otázku: je lepší tenký mobil, nebo velká baterie? Jak to vidí naši čtenáři? Na to se pokusíme...
„Prostor na to, aby se auta zlevňovala, tady není. Naopak. Postupně budou vozy zdražovat a je jedno, jaká je to značka,“ říká v rozhovoru pro Seznam Zprávy Martin Saitz, generální ředitel Hyundai Motor Czech.
Ve snižování emisí v letectví hraje klíčovou roli udržitelné palivo. Šéf výrobce letounů Airbus vidí budoucnost ve vodíku. Do roku 2035 chce zprovoznit hybridně-vodíková letadla.
Pět mrtvých a 21 zraněných si v neděli ráno vyžádal výbuch v polském městě Poznani. Část domu, v němž došlo zřejmě k úniku plynu a kde bylo 18 bytů se 40 lidmi, se zřítila.
Pět let už v čele jihomoravských policistů stojí Leoš Tržil. Rodák z Lednice se na jižní Moravu vrátil poté, co pět let působil jako celorepublikový šéf dopravní policie. A pozici má silnou.
Ministerstvo mi schválilo vizi rozvoje na dalších pět roků, ale chceme růst dalších deset až patnáct let, říká v rozhovoru pro MF DNES šéf IKEM Michal Stiborek.
Sázka na vodík miliardáři Daliboru Dědkovi zatím velké peníze nepřinesla. Investice do vodíkové firmy Leancat však nelituje. „Baví nás dělat něco nového,“ říká zakladatel skupiny Jablotron.