Náklady na to, aby auta plnila emisní normu Euro 7, budou podle odborářského předáka Škody Jaroslava Povšíka mít výsledek v konci prodeje modelů Kamiq, Scala a Fabia. Ty dnes tvoří téměř třetinu prodejů značky.
Na základě rozhodnutí Evropské unie o snížení emisí nová Škoda Fabia Combi nebude. O dalších krocích automobilky včetně budoucnosti modelu Fabia jako takového poskytl Právu rozhovor šéf odborů Jaroslav Povšík.
Nové škodovky Kamiq a Scala dostanou, stejně jako např. model Fabia, edici Monte Carlo. Nečekejte žádný výkon navíc, přibudou jen černé detaily zvenčí. Odhalení proběhne na frankfurtském autosalonu.
Navrhovaná emisní norma Euro 7 zabrání Škodě Auto vyrábět a homologovat malé vozy, jako jsou Kamiq, Scala a Fabia. V novém vydání časopisu Škodovácký odborář to uvedl předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík.
Volkswagen zaskočil mladoboleslavskou Škodovku zlevněním. „Zlobili jsme se, že nám to nikdo neřekl. My jsme v tom zůstali trochu viset, takže teď připravujeme úpravy cen,“ říká šéf škodováckých odborářů Jaroslav Povšík.
Působí to zvláštně. Škoda Auto tvrdí, že se výroba superbu do Německa nepřesune, šéf odborů Jaroslav Povšík o tom samém v Hospodářských novinách hovoří jako o „hotové věci”.
Škoda zveřejnila ceníky hatchbacku Scala a crossoveru Kamiq po jejich letošní modernizaci v půlce životního cyklu. Po vzoru jiných modelů mají překopanou nabídku výbav.
Škoda v Mladé Boleslavi spustila výrobu dvojice příbuzných kompaktních modelů po modernizaci. Scala a Kamiq tak vstupují do druhé poloviny životního cyklu.
Škodě Auto hrozí, že bude muset zastavit výrobu modelů Scala a Kamiq. Důvodem je, stejně jako u elektrického Enyaqu, výpadek dodávek elektrických svazků od dodavatele z válkou zmítané Ukrajiny. ČTK to řekl vedoucí komunikace...
Mladoboleslavská automobilka omladila oba kompaktní modely najednou. Scala i Kamiq prodělaly lehkou modernizaci zaměřenou především na přední část exteriéru.
Technologie, které budou potřeba pro splnění emisní normy Euro 7, mohou učinit Škodu Fabia příliš drahou pro cílovou skupinu zákazníků. Lidé zůstanou u svých starších aut, říká Klaus Zellmer.
Mladoboleslavská Škodovka přebírá odpovědnost za platformu malých aut koncernu VW, na níž stojí mimo jiné její modely Kamiq, Fabia a Scala. Jenže v budoucnu se s touto platformou v Evropě očividně příliš nepočítá.