Je to tak trochu Popelka mezi Popelkami. Opera od Julesa Masseneta, která uzavřela letošní sezonu kinopřenosů z Metropolitní opery, se ale ocitla v dobrých rukou. Mezi zpěváky se navíc mihl i jeden Čech.
Už to je deset let, co Metropolitní opera přišla s nápadem vysílat sobotní odpolední představení do kinosálů. Jubilejní sezónu zahájil Verdiho Trubadúr, jak jinak než s hvězdným obsazením. Jeden výkon byl obzvlášť heroický.
Letošní sezonu kinopřenosů uzavřela Metropolitní opera Straussovým Růžovým kavalírem, v němž roli Maršálky naposledy zpívala sopranistka Renée Flemingová. Proč ale dobu Marie Terezie nahradila první světová válka, nebylo...
Dalším dílem, které Metropolitní opera vyslala tuto sezonu do světových kin, byl Mozartův Idomeneo. A ukázalo se, že zdánlivě staromódní režie může fungovat i v době ztřeštěných aktualizací a modernizací.
Metropolitní opera zahájila letošní sezonu sobotních kinopřenosů operou Medea od Luigiho Cherubiniho. Příběh o čarodějce, jež svou pomstu nevěrnému manželovi dokoná vraždou vlastních dětí, stojí a padá s hlavní...
Metropolitní opera zahájila už třináctou sezonu přenosů do světových kin. Hned na úvod nasadila hvězdnou Annu Nětrebko. Ta v roli Aidy ukázala, že její kariéra v pravý čas vrcholí. Navíc měla skvělou partnerku.
Newyorská Metropolitní opera musí ruské operní pěvkyni Anně Nětrebkové vyplatit 200 000 dolarů (4,5 milionu Kč) za zrušená představení, informují v pondělí americká média. Opera divu odmítla angažovat, protože se dost...
Newyorská Metropolitní opera propustila dlouholetého dirigenta a hudebního ředitele Jamese Levina obviňovaného ze sexuálního zneužívání chlapců. Operní dům dospěl k závěru, že se Levine zmíněných činů skutečně dopustil a po...
Pamětníci si vzpomenou, že v první sezoně sobotních kinopřenosů odvysílala Metropolitní opera i Donizettiho Dceru pluku. Tehdy to byla senzace. Po jedenácti letech se inscenace na plátna vrátila.
Metropolitní opera pokračuje po covidové pauze v přenosech sobotních odpoledních představení do světových kin. Nejnověji nabídla Ariadnu na Naxu od Richarda Strausse. Produkci lze zařadit k těm lepším, jež newyorská scéna...
Repríza Donizettiho komické opery Nápoj lásky, kterou v sobotu odvysílala do kin Metropolitní opera, by snad ani nestála za řeč. Že za ni stojí, je zásluha především dvou italských zpěváků.
Dvořákova Rusalka už byla ve světě prostitutkou i ve sklepě drženou obětí zvrhlého Vodníka. Nová inscenace, kterou odvysílala do kin Metropolitní opera, ji toho sice ušetřila, ale výjimečným nápadem ji také neobdařila.
Dalším titulem, který Metropolitní opera vyslala do světových kin v rámci sezony přímých přenosů sobotních představení, byl Wagnerův Tannhäuser. Téměř čtyřicet let stará inscenace nezapře, že pochází z jiné doby.
Do sta procent mnoho nechybělo. Händelova opera Agrippina, jejíž projekcí pokračovala sezona kinopřenosů z newyorské Metropolitní opery, hýřila vtipem, inteligencí a skvělými výkony.
Shakespearův Hamlet inspiroval krom jiných tvůrců i skladatele. Nejnověji Australana Bretta Deana, jehož stejnojmenné dílo odvysílala Metropolitní opera na závěr letošní sezony přímých přenosů do kin.
Inscenace Verdiho La traviaty, kterou v sobotu Metropolitní opera odvysílala do kin, není sice ani nová, ani „tradiční“, ale přesto neobyčejná. Navíc přinesla překvapení a bohužel i ukázku trpkého loučení s kariérou.
Po opeře Achnaton od Phila Glasse byl Vojcek od Albana Berga dalším titulem, jímž se Metropolitní opera v sezoně kinopřenosů zavděčila spíš fajnšmekrům. Ti nemuseli litovat, i když sama inscenace příliš vydařená není.