V březnu se hrálo. Tento měsíc pro videohry znamenal druhé Vánoce, co se prodejů týče. Herní portál Steam zaznamenal rekordní počet aktivních hráčů v jednom okamžiku, a to 23 milionů.
Herní průmysl sice stále v lecčem předčí ten filmový, ale loni se začal i tento stroj na dolary zadrhávat. Naznačují to tisíce propuštěných zaměstnanců nebo pokles tržeb.
Lubor Kopecký, který mimo jiné provozuje HerníArchiv.cz hledající, dokumentující a uchovávající české hry, vydal publikaci Černý herní průmysl 2018. Ta ukazuje, že v současné době v Česku působí 44 společností...
Obor, který v tuzemsku jako jeden z mála nepoznamenala pandemie koronaviru, byl vývoj počítačových her. Pro více než dvě třetiny českých firem, které se zabývají vývojem počítačových her a animací, byl rok 2020 lepší než ten...
Herní průmysl v Česku za loňský rok vykázal tržby okolo 7,5 miliardy korun, což je meziroční růst asi o šest procent. O rok dříve trh rostl o třetinu. Vyplývá to z odhadů Asociace českých herních vývojářů.
Průmysl v Česku v dubnu meziročně stoupl o 55,1 procent. K růstu přispěla výroba motorových vozidel. Loni v dubnu ale průmysl silně omezila opatření vlády proti šíření koronaviru a také dobrovolná přerušení výroby právě...
Společnost Sony ve čtvrtek oficiálně potvrdila, že nový herní systém PlayStation Portal se v Česku začne prodávat až v lednu. To jinými slovy znamená, že Vánoce novinka nestihne. Platí to ale jen pro naši republiku, na vybraných...
Průzkum zveřejněný společností Globant, která se zabývá vývojem softwaru, a Yougov zjistily, že většina hráčů věří, že metaverse pozitivně změní herní průmysl. Průzkum, který konzultoval názor 1000 hráčů na PC,...
Průmyslová výroba v ČR v červenci podala lepší než očekávaný výkon. Její meziroční propad byl totiž mělčí, než se předpokládalo, a sice pětiprocentní. Předpokládal se přitom bezmála sedmiprocentní pokles.
„Pandemie koronaviru srazila na kolena mnohá odvětví v ekonomice. Má však i své vítěze, mezi které můžeme zařadit herní průmysl. Ten si v koronavirové době vychoval nové hráče, kteří jsou ochotni za videohry utrácet stále...
Vývoj her v Česku ročně vygeneruje kolem 2,5 miliardy korun a zaměstnává 1300 lidí. V jiných stejně velkých zemích jsou čísla řádově jinde. Česká republika v našem regionu patří mezi významné vývojáře videoher. V...
Že na pandemii může byznys i bohatnout, ukázaly streamovací služby, herní průmysl či e-shopy, jimž v Česku rostly tržby v dubnu skoro o půlku. V Japonsku chce ale vydělávat i firma se zaměřením na lidi ohrožené nákazou.
Británii možná čekají letošní Vánoce bez velkých rodinných sešlostí. Tradiční setkání by mohlo ohrozit nově oznámené omezení, podle kterého se v zemi nesmějí scházet skupiny o více než šesti lidech.
Pandemie koronaviru tvrdě dopadla na zábavní průmysl. Po celém světě se v rámci opatření ve velkém rušily hudební festivaly i koncerty. Hned jak začalo svítat na lepší časy, organizátoři přicházejí s různými způsoby, které...
Průmysl bolestně sténá, ale prorůstová opatření vlády jsou v nedohlednu. Automobilový průmysl vyrábí o 30 méně, výroba oceli se snížila o více než polovinu. Kdy přijde vláda s dvouletým plánem oživení? Proč s ním otálí?...