Předseda Ústavního soudu prohlásil, že odstoupí z funkce předsedy ÚS za tři roky, Prohlášení předsedy Rychetského o odstoupení po uplynutí mandátu je pohrdání Ústavním soudem.
Jsem přesvědčený o tom, že naše republika nerespektuje primární právo občana být uznáván za nevinného, dokud soud nepřipustil pochybnost o jeho nevině.
Vláda by měla s okamžitou platností odvolat z funkcí všechny státní zástupce, kteří se obrátili na Parlament se žádostí o posouzení činnosti některého občana. V demokratickém státě to výhradně činí soud.
Projev ministra zravotnictví Prymuly (13.10.2020) mi nahání hrůzu. Nebojím se chřipky, tu mohu chytit kdekoliv. Ale bojím se úvah a kroků ministra spravedlnosti.
Listina základních občanských práv a svobod byla do právních norem přijatá už za totality. Její zásady měly být zapracovány do právních předpisů. Dosud se to nestalo.
Logické rozpory a nepochopení spravedlivého soudnictví. V demokratickém státě má každý občan právo na spravedlivý rozsudek. Návrh zákona o střetu zájmů zlepšení nepřinese.
Můj komentář k rozhodnutí soudce Paclíka ve věci náhrady soudních nároků K. Gottovi, nechává „občany s právnickým vzděláním“ v přesvědčení, že občan Januška si nemohl přečíst zdůvodnění rozsudku, proto nemůže mít...
V parlamentní demokracii není možné, aby nebyla respektovaná základní občanská práva. Moc výkonná může zasahovat pouze v těch případech, kdy někdo poruší zákon. Pouze soud rozhoduje o vině a trestu a povoluje stíhání...
Upozorňuji na největší rozpory mezi zněním Ústavy a soudní praxí. Platit daň je v právním státě povinností. Platit daň musí nejenom občané, ale i akciové společnosti.
Naděje občanů, že v republice zavládne právo a spravedlnost po volbách do Senátu, trochu stoupla. ODS by měla respektovat volební program Hnutí ANO. Spolupráce by byl ten nejlepší dárek pro většinu občanů.
Hnutí ANO ve volbách v roce 2013 slibovalo: „Právo a soudy tu nejsou pro právníky, ale pro občany. To neznamená, že musí laik rozumět všem zákonům, ale naopak, že to nepotřebuje.“
Moc soudní je jedním ze tří demokratických pilířů. Soudce má právo nařizovat občanům, institucím i státu. Zákonodárcům může nařizovat pouze v omezené míře. Protože mandát poslance nebo senátora je pro stát důležitější...
Hnutí ANO ve volbách v roce 2013 slibovalo: „Právo a soudy tu nejsou pro právníky, ale pro občany. To neznamená, že musí laik rozumět všem zákonům, ale naopak, že to nepotřebuje.“