Pračku, počítač, skříň, telefon, obuv, ale i zvíře – to vše je možné za určitých podmínek reklamovat. Víte, jaké podmínky to jsou a na co si musíte dávat pozor?
Reklamovat můžete každé koupené zboží, které po čase přestalo fungovat. Zároveň ale musíte dodržet předem dané podmínky. Ve spolupráci s dTestem - organizací na ochranu spotřebitele - přinášíme několik rad a tipů, na které...
Asi všichni víme, že vadné zboží můžeme v záruční lhůtě reklamovat. Prodejce vadu opraví, poskytne slevu nebo vymění zboží za nové. Víte ale, že můžete reklamovat i nepovedený účes? Rady, jak na to, přibližují odborníci...
Každý druhý Čech v posledním roce reklamoval vadné zboží. Lidé se už totiž naučili ozvat, když u zakoupeného zboží najdou nějakou vadu. Nezastaví je ani fakt, že je zboží těsně před vypršením záruky nebo že bylo jen za...
Nákupní horečka se neprojevuje jen v období kolem Vánoc, ale i v povánočních slevách. Bohužel ne vždy se nákup povede a člověk je nucen zboží reklamovat či vrátit. Jaký je ale rozdíl mezi reklamací a vrácením?
Může se stát, že budete chtít reklamovat vadné zboží a zjistíte, že prodejce už na českém trhu nepůsobí. Buď zkrachoval, nebo oznámil ukončení činnosti či odchod z České republiky. Kdo převezme jeho závazky? V takovém...
Zákon spotřebitele chrání i v případě, že si koupí použité zboží. Pokud se u něho objeví vada, může ji reklamovat. Ovšem je třeba rozlišit, jaké nedostatky na zakoupeném zboží se za vadu považují. Pro správný postup při...
Sehnat knihu, která je již v knihkupectvích vyprodaná, značkovou kabelku za zlomek ceny nebo zboží, které bylo pouze někým rozbaleno a je tudíž levnější – to jsou některé z důvodů, proč lidé nakupují na e-shopech s použitým...
Loni reklamoval nějaké zboží či službu každý druhý Čech. Přitom reklamací mohlo být mnohem více, kdyby lidem účtenka od zboží nevybledla, nebo ji neztratili. Přitom by stačilo si účtenku vyfotit a při reklamaci fotku ukázat....
E-shopů s použitým zbožím je na internetu celá řada. Lze tu sehnat knihu, která je již v knihkupectvích vyprodaná, značkovou kabelku za zlomek ceny nebo zboží, které bylo pouze rozbaleno a nikdy nepoužito. Co když se ale na takto...
Možnost reklamovat vadné zboží je výdobytek moderní doby. Jak to bylo v minulosti, kdo dříve chránil zákazníky a jaké tresty hrozily nepoctivým obchodníkům? To prozrazuje Lukáš Zelený ze spotřebitelské organizace dTest.
Mnoho spotřebitelů nakupuje zboží takzvaně z druhé ruky. Není se čemu divit, ceny bývají lákavé a díky tomu lze ušetřit. Co ale dělat, když se taková věc rozbije? Máte právo ji reklamovat? A pokud ano, jaká úskalí to...
S reklamací zboží a služeb má každoroční zkušenost každý druhý Čech. Většina obchodníků dnes už reklamace bere za nedílnou součást své práce. Jsou však stále i tací, kteří se snaží ze své zákonné povinnosti vykroutit....
E-shopů s použitým zbožím je na internetu celá řada. Lze tu sehnat knihu, která je již v knihkupectvích vyprodaná, značkovou kabelku za zlomek ceny nebo zboží, které bylo pouze rozbaleno a nikdy nepoužito. Co když se ale na takto...
Podle zákona má každý, kdo reklamuje vadné zboží, primárně nárok na bezplatnou opravu. V následujícím přehledu přinášíme ve spolupráci se spotřebitelskou organizací dTest přehled rad a tipů, jak má záruční oprava vypadat, a...
Nakupujete rádi v bazarech nebo na internetových aukcích? I použité zboží můžete reklamovat. Jaká jsou vaše práva při nákupu použitého zboží, vysvětluje právník Matěj Korduliak.
Reklamovat vadné zboží je často během na dlouhou trať. Na vyřízení většinou čekáte zákonem daných 30 dnů, a ne vždy je reklamace vyřízena k vaší spokojenosti. Někteří prodejci tak nabízejí možnost okamžité výměny...
Možnost reklamovat vadné zboží či službu patří mezi jedno z nejzákladnějších a nejdůležitějších práv spotřebitelů. Zároveň však mnozí lidé tápou v pravidlech reklamací a výjimkou nejsou případy, kdy z neznalosti...
Nefunkční, právě rozbalený telefon, rozbitá pračka v záruční době, oblečení, které nepasuje. To všechno jsou problémy, které nás mohou postihnout nejen v období Vánoc, ale také kdykoliv během roku. Jak se vyznat mezi reklamací...
Zařizujete ložnici a přivezli postel v jiné barvě? Zakoupili jste šatní skříň a vypadly šuplíky, nedrží úchytka? Vše je možné. Důležité je se s tím nespokojit a správně reklamovat. Prodejce na vás může zkoušet triky,...