Drahé celní šarvátky mezi USA a Čínou si vyžádaly další krok ze strany Pekingu. Čína ve snaze zachovat dovozy zboží ze Západu zvýhodní import od většiny svých partnerských zemí s výjimkou USA.
Automobilky se spojí a začnou budovat nabíjecí síť pro elektromobily • Autu mají za 20 minut nabíjení přidat 300 km dojezdu • Nejdál je Estonsko, které staví dobíjecí síť na státní úrovni
Automobilky Volkswagen, Renault a Stellantis přemýšlejí o dříve nemyslitelném – zapřisáhlí konkurenti zkoumají možnosti spojení, aby mohli vyrábět levnější elektromobily a odvrátili existenční hrozby. Uvedla to agentura...
Zatím bezejmenná značka čínské automobilky Nio údajně chce prodávat elektromobily v ceně v přepočtu od 360 tisíc korun. Pokud by takové auto dorazilo i na evropský trh – což není vyloučeno – kvůli přísnějším regulacím...
Do Norska za ní pro rady jezdí automobilky, které chtějí výrazněji vstoupit na trh s elektromobily. Christina Buová vede norskou asociaci elektromobility a je jednou z hlavních tváří současného boomu prodejů elektroaut v této zemi....
Čína opevňuje svoji hranici se Severní Koreou a posiluje v pohraničí vojenskou přítomnost. Znovu na to upozornil The Wall Street Journal. Peking zřídil novou pohraniční jednotku a 1400 kilometrů dlouhou hranici nepřetržitě sleduje s...
Zajímalo vás někdy, čím se zabývají automobilky, když zrovna nestaví auta? Některé z nich mají velmi široký záběr a nebojí se vydat do oblastí, které nemají s auty prakticky nic společného. Sestavili jsme seznam zajímavostí,...
Respirátory a roušky jsou nyní zbožím nad zlato. O nedostatkovou ochranu před nákazou koronavirem se bije celá Evropa a nejen ona. Hlavní dodavatel – Čína – díky tomu posiluje svou pozici ve světě. Vlády také popisují podvody a...
Předseda představenstva automobilky Renault Jean-Dominique Senard v rozhovoru s agenturou Bloomberg varoval, že nad rostoucím evropským odvětvím elektromobilů se vznáší „čínská bouře“. Druhá největší ekonomika světa ovládá...
Zákazníci po celém světě stále častěji hledají alternativy ke klasickým spalovacím motorům a automobilky jim v tomto ohledu vychází vstříc. Nabídka hybridů, plug-in hybridů i čistých elektromobilů se tak každým rokem zvyšuje,...
Automobilky hledají cesty, jak se vyprostit ze závislosti na vzácných surovinách z Číny, které jsou klíčové při výrobě elektromobilů. Možnou cestou je jednak najít jiné zdroje, nebo změna celé stavby motorů a baterií.
Elektromobily jsou k životnímu prostředí šetrnější než běžná auta. To ovšem nemusí platit poté, co doslouží. Různé instituce i automobilky se už zabývají recyklací baterií.
Manažer Vratislav Kulhánek působil v minulosti jako předseda představenstva největší tuzemské automobilky Škoda Auto. Mateřský Volkswagen podle něj tak tlačil elektromobily, až se jeho auta prostě neprodají. V EU podle Kulhánka...
Norské zastoupení automobilky Hyundai s novým rokem začne nabízet pouze čisté elektromobily. Rozhodnutí přichází dva roky poté, co bylo norské portfolio korejské značky zeštíhleno na plug-in hybridy a elektromobily.
Automobilky Volkswagen, Daimler, BMW a Ford se dohodly, že společně vybudují síť rychlých nabíjecích stanic pro elektromobily. Příští rok jich má vyrůst 400, do konce dekády další tisíce. Cílem je podpořit prodej elektromobilů,...
Má smysl vyrábět autonomní elektromobily, nebo hybridy? • Ford je přesvědčen, že elektromobily zatím nedávají smysl • Jiné automobilky to ale vidí přesně obráceně
Elektromobily ID.3 a ID.4 lidovými vozy sice zůstávají spíše v německém významu slov „volk” a „wagen”, v rámci nabídky na českém trhu jsou ale nově k dispozici v levnějších verzích pohonu a výbavy. U hatchbacku to...