Revoluční baterie v nedohlednu, a tak se výrobci vrhli aspoň na nabíjení. Zrychlují, odstraňují kabely, ale pořád musíte telefon položit na podložku. Ve výhledu je další level – nabíjení na vzdálenost několika metrů od...
Revoluční baterie v nedohlednu, a tak se výrobci vrhli aspoň na nabíjení. Zrychlují, odstraňují kabely, ale pořád musíte telefon položit na podložku. Ve výhledu je další level – nabíjení na vzdálenost několika metrů od...
Pomocí indukčních cívek v asfaltu a přijímače ve vozidle se v Itálii povedlo sestrojit a odzkoušet prototyp systému, který při dálniční jízdě nespotřebovává energii z baterie elektromobilu, nýbrž pouze tu okamžitě...
Strašák v podobě nepoužitelné baterie ojetého elektromobilu není výmysl, ukazují průzkumy na britském trhu. Za 6,5 roku kapacita baterie poklesne v průměru o 13,5 procenta.
První v Evropě navržený, vyvinutý a vyrobený článek pro baterie elektromobilů je na světě – vznikl v továrně firmy Northvolt na severu Švédska. Firma má nasmlouvané dodávky velkým evropským automobilkám a chce je začít...
Automobilka Aion předvedla, jak rychle se její nová baterie s grafenem dokáže nabíjet – u vrcholné varianty to má být 8 minut z nuly na 80 %. Plná baterie má navíc stačit na dojezd až 1000 kilometrů.
Švédské Volvo v rámci programu testování alternativních možností vyzkouší bezdrátový systém nabíjení elektromobilů. Malá flotila elektrických vozů Volvo XC40 Recharge bude během tříletého pilotního projektu sloužit jako...
Desítky minut nabíjení baterie elektromobilu jsou minulostí, hlásá britský start-up Nyobolt. Jeho baterie, namontovaná v neznámém, avšak přece jen povědomém sporťáku se má na 80 % nabít během čtyř minut.
Tloušťky telefonů klesají a baterie tomuto trendu bohužel ustupují. Výrobci se proto snaží přicházet s technologiemi, které stále zkracují dobu nabíjení baterie. Americká společnost Qualcomm má své vlastní řešení a již brzy...
Baterie je při výběru nového mobilu jedním z nejdůležitějších parametrů. Stejně tak důležité však začíná být rychlé nabíjení, někdy je možná i důležitější.
Oprava vysokonapěťové baterie elektromobilu může na první pohled vypadat banálně, požadavky, které musejí technici i servis plnit, jsou velmi přísné. Téměř cokoli však lze vyměnit v baterii individuálně.
Bezdrátové nabíjení elektromobilů v podání automobilky Volvo má výkon 40 kW a vyžaduje přesné zaparkování, s nímž má řidiči pomoci kamerový systém vozidla.
Pro handicapované řidiče je nabíjení elektromobilu přinejmenším u současných veřejných stanic obtížné. Ford proto přichází s prototypem robotické nabíječky, která by kabel sama připojila.
V Kralupech nad Vltavou možná vyroste centrum recyklace baterií elektromobilů. Ve světě to nebude první závod, ovšem globálně se v současnosti recykluje jen zlomek baterií z elektromobilů.
Zásadním problémem současných elektromobilů je pomalé nabíjení – násobně delší než natankování nádrže. Vědci z německé Fraunhoferovy společnosti pro rozvoj aplikovaného výzkumu přišli na způsob, jak zásadně účinněji...
"Použitím našich baterií by se dojezd elektromobilů zvýšil o 30 procent," řekl na otevření nové robotické linky v Praze Radomír Prus, hlavní mecenáš vývoje. Nové baterie mají být levnější a bezpečnější. Nové akumulátory,...