Na trh práce vstupují v současnosti v masovém měřítku takzvaní mileniálové nebo, jak se jim někdy říká, generace Y (mladí lidé narození v letech 1980–2000).
Generace narozená na přelomu tisíciletí, takzvaní mileniálové nebo, jak se jí také říká, generace Y, má velké ambice, chce větší nezávislost a během několika let ovládne prakticky celý pracovní trh. Potřebné zkušenosti ale...
Mladá, už ekonomicky aktivní generace – tzv. mileniálové – upřednostňuje vlastní život před penězi. V zaměstnání je pro ně důležitější pružná pracovní doba než výše výdělku. Až třetina mladších mileniálů však...
Český pracovní trh je ztuhlý. Expert na pracovní trh říká, že než se začnou vymýšlet opatření jako výpověď bez udání důvodu, je nejdřív nutné změnit pohled na „fluktuanty“ i na ty, kteří jdou na „pracák“.
Paže robotů ve fabrikách a rychlé precizní stroje mění pracovní trh v Asii. Ohrožují miliony dělníků, o které v dalších dekádách nemusí být zájem. Už teď je nahrazují stroje a odbornější profese. Situaci zhoršuje odchod...
Mají pověst hypersenzitivních, křehkých bytostí, které snadno rozpláče neuvážené slovo. Jenže mileniálové si onu reputaci nezaslouží. Mnohem křehčejší a narcistnější je totiž generace, která je takto vnímá, tedy lidé...
Meditace prospívá psychicky i fyzicky, ale v dnešní uspěchané době si ne každý může dovolit věnovat se jí i dvakrát půlhodiny denně, jak žádá tradiční rituál. Mileniálové propadají trendu aktivní meditace. Je rychlejší,...
Čeští mileniálové (lidé vyrůstající na přelomu století) nemají zájem o práci v zahraničí. Nejoblíbenějším benefitem pro tuto skupinu pracovníků jsou volné dny bez potvrzení lékaře, tzv. sick days. Vyplývá to z průzkumu,...
Hledání partnera na síti je dnes naprosto běžná věc. Nyní se navíc rozvíjí trend, kdy si mileniálové a příslušníci generace Z hledají pomocí nejrůznějších aplikací přátele. Experti se snaží zjistit, zda se tyto služby...
Ať se zvířata zabíjí, porcují, ať se kusy jejich těl prodávají. Jen ať to nepřipomíná maso. A hlavně abychom se toho nemuseli dotýkat jinak než vidličkou a nožem. Mileniálové představují pro obchodníky výzvu. Bojí se totiž...
Současní patnáctiletí až třicátníci, tzv. mileniálové, se od generace svých rodičů v mnohém liší, rodiny zakládají později, téměř celý den jsou on-line, noviny a knihy čtou málo, zato se lépe domluví anglicky. Mívají...
Mileniálové jsou velmi vynalézavá generace. Ostatně jako každá mladá generace z pohledu té, která už se považuje za střední a starší. K šíření trendů mezi mladými přispívají sociální sítě, které tato část populace...
Nedávno zveřejněná studie, vypracovaná nadnárodní poradenskou společností Deloitte, zjišťovala, jaké jsou nároky mladých lidí na pracovní prostředí a jaká témata řeší a obávají se jich. Znovu se ukázalo, že mladí...
Belgická vláda chce rozhýbat tamní pracovní trh – a nabízí čtyřdenní pracovní týden. „Je otázkou, jestli je pro flexibilitu zaměstnanců ideální – je to stále 40 hodin, jen stlačených do čtyř dnů,“ hodnotí záměr...
Podle nejnovějšího průzkumu čelí britští mileniálové rekordní míře chudoby. Na vině je podle zprávy vládní politika bydlení a sociální péče. Zatímco mladí lidé v Británii bojují s chudobou, polovina amerických vrstevníků...
Narodili se v druhé polovině osmdesátých let minulého století, v devadesátkách nebo pár let po příchodu roku 2000 a říká se jim mileniálové. Nejsou ve všem stejní, ale některé životní postoje a pocity mají podobné. Mnozí z...
O tom, co takzvaní mileniálové dělají, nebo nedělají, se napsalo mnoho. Například že nevlastní svůj domov, nekupují si auta, nepijí alkohol. Ale také, že nemají sex. Nebo alespoň ne v té míře jako generace před nimi. Americká...
Nedostatečné pochopení nastupující generace tzv. mileniálů, současných dvacátníků a třicátníků, a nutnost zavést flexibilnější firemní struktury, to jsou největší výzvy, se kterými se musí popasovat personalisté firem....
Říká se jim generace nezávazného sexu, je to však velká mýlka. Mileniálové, jak jsou označováni lidé narození v letech 1980 až 1995, mají totiž k intimnostem odtažitější vztah než předchozí pokolení, tvrdí aktuální studie....
Češi se mění. Dřívější generace si na vysněné zboží pečlivě šetřila, generace současná – především mileniálové a generace Z – však chce mít všechno okamžitě, a to i za cenu zadlužení. Lidé jsou stále...