Premiéři čtyř zemí visegrádské skupiny, Česka, Slovenska, Polska a Maďarska, ve čtvrtek ve Varšavě vyzvali Evropskou komisi, aby věnovala větší pozornost problému rozdílné kvality potravin v různých unijních zemích. Kromě toho...
Podle posledního výzkumu agentury STEM/MARK se více než 70 procent českých respondentů považuje za spotřebitele druhé kategorie. Dvě třetiny osob se domnívají, že český spotřebitel není dostatečně chráněn. V porovnání se...
Poptávka českých domácností po spotřebním zboží z kategorie oděvů a obuvi meziročně klesla o téměř osm procent. Češi v důsledku finanční nejistoty a rekordních cen maloobchodního zboží snižují své výdaje na oblečení a...
Podle zákona o ochraně spotřebitele musí být návod k použití zboží zákazníkovi předložen v písemné formě, musí být srozumitelný a v českém jazyce. Prodávající nemůže zákazníka odbýt tím, že si návod může...
Spotřebitel, který se rozhodne pro nákup použitého zboží v bazaru nebo zastavárně, může uplatňovat stejná práva jako u nákupu zboží nového. Inspektoři České obchodní inspekce Ústeckého a Libereckého kraje provedli dvě...
Přesně před 55 lety (15. března 1962) přišel americký prezident J. F. Kennedy se čtyřmi základními spotřebitelskými právy a odstartoval tak novou éru ochrany spotřebitelů.
Zákon spotřebitele chrání i v případě, že si koupí použité zboží. Pokud se u něho objeví vada, může ji reklamovat. Ovšem je třeba rozlišit, jaké nedostatky na zakoupeném zboží se za vadu považují. Pro správný postup při...
Mnozí spotřebitelé rádi nakupují na internetu a spoléhají přitom na to, že zboží mohou jednoduše vrátit nebo dokonce vůbec nevyzvednout. Ovšem vrátit zboží v některých případech nelze a hrát mrtvého brouka může způsobit...
Zboží koupené na internetu je možné vrátit bez udání důvodu do 14 dnů od jeho převzetí. Mnozí spotřebitelé na to rádi spoléhají, aniž by tušili, že v některých případech zboží vrátit nelze. Ve spolupráci se...
Vláda včera projednala návrh zákona o ochraně spotřebitele. Podle poslance Bendla není možné, aby byl za dvojí kvalitu potravin odpovědný majitel prodejny, nikoliv výrobce.
Německá automobilka Volkswagen zřejmě považuje evropské spotřebitele za zákazníky druhé kategorie. Pokud by tomu tak nebylo, evropské vlastníky aut s dieselovými motory by v rámci aféry s falšováním emisí Volkswagen odškodnil....